Vartin yli 11 liikkeelle ja koneella Kuuskajaskarille, perillä joskus kahden ja kolmen välillä. Käveltiin ympäri saarta, joka on siis entinen Rannikkotykistön vartio- ja koulutuslinnake. Vanhat tykkiasemat ja juoksuhaudat saivatkin lapset juoksemaan ympäriinsä. Sotkussa käytiin kaljalla ja limsalla ja tarkastettiin myös Jaska (naula-) sedän rakentama sauna. Odottelemmekin enää Örön avautumista päästäksemme tarkastamaan Johannan rakenteluja. Vähän jäi ikävä loppumaku käydessämme yhteysaluslaiturille pesiytyneestä ördellysjengistä, joilla itsellään tuntui kyllä olevan mitä parhain päiväkänni meneillään.
Parin tunnin kuluttua jatkoimme näköetäisyydellä olevaan Kylmäpihlajaan. Matkalle kertyi pituutta 2,5 mpk ja aikaa meni vähän reilu puoli tuntia ja koneellahan se. Illalla kierreltiin Kylmäpihlajalla ja käytiin majakassa ihan ylätasanteella asti ja alhaalla ravintolassa oluella. Rannan tuntumassa oli moottorimuseo, joka tietty kapua kovin kiinnosti, koneinsinööri kun on. Kamikaze-tiirat olivat paikallinen vitsaus, joista ihan kylteinkin varoitettiin. Upea paikka avomeren reunalla ja majakasta saa vuokrata huoneita.
Satamassa Kylmäpihlaja
18,6 mpk, koneella 4 h 03’
Lomaloki:
307,5 mpk, koneella 43 h 19’
2008: 579,7 mpk
Kone 72 h 01’
Loki 11296,8
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti