Vähän yhden jälkeen päästiin pesuhommiin, joihin piällysmiehen kellottamana meni n. 1/2 tuntia. Lokin anturista irtosi vedessä pyörivä propelli eli impelleri, kun sitä painepesurilla huuhdeltiin. Lisää kohtia to-do -listalle. Edessä olevan moottorihaalauksen takia vene jäi E-laiturin taakse asvalttikentälle, Solaian viereen, joka odottaa, että mahtuu suuliin. Satamamestarin mukaan 606-kraana voi olla huono moottorin nosto-operaationn, koska vetää merelle päin. No, nähtäväksi jää, millä se kone lopulta nostetaan. Kun vene oli paikkansa löytänyt, syötiin eväät. Kahvimaito oli mennyt happamaksi auton lämmössä. Kaikki avaimet olivat jääneet veneen karttapöydälle, myös se avain, jolla saa tikkaat pressulaatikosta. No, kapu-vanha Tartsan-kiipeää lopulta vanhan grillin kantta hyödyntäen ylös hakemaan avaimet ja tikkaat saatiin paikalleen. Eväiden jälkeen otettiin köydet ja fendarit alas ja autoon, samoin öljynvaihtopumppu. Ai niin, öljynvaihto sujui yllättävän siististi uudella sähköpumpulla. Ei ilman kirosanoja, mutta siistimmin, vain muutamia hajapisaroita putoili pilssiin. Uutta öljyä kaataessakin valui enemmän konepilssiin öljyä. Kaatokannu tehtiin tyhjästä Fink-tölkistä.
Matka 0,04
Trippi 0,04
Koneella 1 h 5''
2011 411,4
Koneella 66h15'
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti