Kapu jäi maihin ja piti maihintuloratsauksen veneellä. Laivalla ollessa talvikin kävi kääntymässä, Retari ravisteli pressun päälle kertyneen lumen maahan ja sai asiaankuuluvat lumipesut, kiäh kiäh. Kyllä tasa-arvo on sitten kaunis asia. Kapun tultua maihin alkoi heti loskakeli, joka muuttunee taas talveksi, kun kapu merille palajaa. Nähtäväksi jää.
Veneellä pressu oli pysynyt hyvin paikallaan. Keulapiikin turkilla oli vähän vettä, liekö valunut auki olevasta keulaluukusta pressuun kondesonoitunutta kosteutta. Muuta selitystä en ainakaan keksi. Väriltään vesi oli oudon vihreää, lenssattiin pihalle ja kuivattiin loput.
Puomi nostettiin alas ja autotalliin huoltoa varten. Mastohela pitäisi porata irti ja vaihtaa puomiliikki, nykyistä ei saa irti ilman mastohelan irroitusta. Reiviköydet kyllä onnistuu huoltamaan nykyäänkin.
Käyttöakkukin mitattiin, 12,49 V. Startti jäi myöhempään, koska ei tullut volttimittaria mukaan. Taskari kylläkin oli tällä kertaa. Starttiakku oli aikomus irroittaa ja tuoda myös autotalliin, mutta solki oli akkukaasuista jumittanut kiinni, joten ei lähtenyt mukaan ilman työkaluja.
Maaliskuussa viimeistään seuraavaksi taas tarkastamaan.
Telakoituna Hirvensalo
Loki 13215,6
kone 17 h
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti