Irti Lauttaranta 1510, kone start (Oiskohan kuitenkin mennyt toisin päin, arvelee Philomena). Ajettu ensin varustelulaituriin lastaamaan patjat ja muuta tavaraa. 1550 irroitettu lastauslaiturista kohti Tepsin mastokraanaa, jossa perillä 1620 ja kone stop 1625. Masto nostettu, mutta terassioluet missattu, taisi terassi sulkea jo kuudelta ja vähän sen jälkeen vasta olimme oluille pyrkimässä. Paluumatka aloitettu 1930, perillä Lauttarannassa 2010. Ajeltu aurinkoisessa säässä, itätuulta 4-6.
Samalla reissulla mitattu maston mitat:
- mastonjalka 0,0 m
- puomihela 0,50 m
- spinnuhelan kiskon alapää 1,06 m
- mastovalo 2,34 m
- taka-alavantti 4,36 m
- etualavantti 4,43 m
- saalingit 4,65 m
- spinnupuomin nostimen ploki 5,73 m
- keulaharus 9,55 m
- ylävantti 9,62 m
- barduunat 9,75 m
- purjemerkki 11,64 m
- mastontoppi 11,80 m
- radioantenni 12,25 m
- maston korkeus vedenpinnasta 13,6 m (ei mitattu) eli vapaa alikulkukorkeus on 14,00 m
Työlista:
- laturin hihnan kiristys
-
- vaihdeöljyn vaihto ? Edellinen vaihto ?
-
- moottorilataus ja tuntimittarin kellotus
- käyttöakun vaihto, AGM
- kattolampun korjaus
- vessan putket
Satamassa Lauttaranta
5,4 mpk
koneella 1:20
loki 6,70
kone 146
2016:
8,28 mpk
kone 2:24
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti