lauantai 13. elokuuta 2016

AR 2016

Airiston Regatan ensimmäinen kilpailupäivä jäi kapun osalta tänä vuonna myös viimeiseksi, kun sunnuntaina Matkapäiväkirja eli työmatka-päivä (kiitos vaan, ennustava tekstinsyöttö tabletilla) pukkaa päälle ja lento Istanbuliin odottaa.

Sää on edelleen sateinen, mutta tuulta on kohtalaisesti tai ainakin sen verran sopivasti, että saadaan Opti-kadetit saarten suojassa radalle eli Pukkien väliin kryssi-lenssi rata, Pukinsalmessa tuulta 5-9 m/s. Lautakunnassa optivanhempia.

Kisat meni hyvin, vaikka keli oli haastava. Ennen kotimatkaa otettu bunkkeria 25 ltr @194 hrs, edellisen bunkkerin tunnit 171, mikä tekee 25 ltr/23 hrs eli 1,09 ltr tunnissa. Meripeninkulmina 395,0-174,5 eli 220,5 mpk, mikä tekee 8,82 mpk/litra.

Samalla lastattiin vähän provianttia, eli kuusi laatikkoa kaljaa, mikä lienee työpalkka koko kesän kisaurakoinnista.

Kotimatkalla kierretty Airiston kautta tai ainakin Viittakarin kulmilla kääntymässä, mikä tarkoittanee, että aamun jälkeen sade on väistynyt auringon tieltä.

Lauttarannassa pian yhdeksän jälkeen.

Satamassa Lauttaranta
9,3 mpk,
2:22 koneella
loki 329,0
kone 195
2016:
404,1 mpk
kone 53:13

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti