Kapu palasi Vancouverista, Lontoon kautta, ja jatkoi venehommia siitä, mihin jäi ennen reissuun lähtöä. Öljynvaihto oli vielä ns. kesken. Aluksi piti kokeilla, onko pakoputki vapaana eli saako puutarhaletkun pakoputken läpi. Kun letkun pää löytyi konehuoneen puolelta, saatiin homma jatkumaan. Vesilukko ruuvattiin kiinni ja paikoilleen. Pikkaisen jännittäen koneen koekäynnistys. Pienestä pakokaasun hajusta huolimatta kone taisi käynnistyä ihan hyvin. Noin 25' konettamisen jälkeen öljyn lämpötila oli noussut 60 asteeseen, joten öljypohjan tulppa auki ja öljy kaukaloon. Melkein kaikki osuikin, vähän kuitenkin valui ylikin, mutta sehän on normaalia. Moottoriöljyä lisättiin ohjekirjan mukaiset 1,5 ltr. Uuden öljyn lämmittämisestä huolimatta vähän oli jäykkää tavaraa. Samaa äljyä kuin ennenkin eli Total 5W-40. Ajettu vähän koneeseen ja pyöräytetty sitten pikkuisen, että viimeisetkin vanhat öljyt saatiin pois. Lopuksi lisätty 1,5 ltr uutta öljyä (Sä sanoit ton jo, toope! Terv. Philomena). Loput hommat jäävät huomiseen. Lisätty glykoli koneeseen.
Telakalla Lauttaranta
loki 354,0
kone 211
2016
551,7 mpk
kone 69:58
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti