Vesillelaskupäivä koittaa. Kapu töissä valmiudessa lintsaamaan kitutunnin 15-16. Sateessa bussilla himaan varustamolle. Sitten kyökin pöydän ääreen odottamaan, jotta Nosto-Kari soittaa. Kun Kari viimein soittaa (1744), on kapu jo melkein toivonsa menettäneenä. Sateisessa säässä eli sateessa paatti liinohin ja merta kohti. Vene vedessä noin seitsämältä ja kone start 1855. Siinä vaiheessa venekin oli toivottavasti vedessä, kys. Philomena. Vartin verran moottorin lämmittelyä ja vuotojen ym tarkkailua ja yleistä testailua. Vaihteet toimii ok, tyhjäkäynti toimii, mutta edelleen jäykkä - kaipaa rasvausta. Jäähdytysjärjestelmästä ulos tullut oranssiksi värjätty glykoli karmean näköistä meressä eikä ehkä sinne ihan kuulukaan.
Köydet irti 1910 ja koematkalle Pitkäsalmeen. Ihan alkuun tankattu noin kaksi litraa bunkkeria eli löpöä, talven lämppärilöpöt. Testailtu nopeutta, ensiksi ennen siltaa 6,8-6,9 solmua @ 2980-3000 rpm. Sillan jälkeen toinen yritys ja ja nyt huiput 7,1 knots@3100 rpm. Taitaa olla moottorin kierroslukuennätys tähän mennessä. Ajettu Ispoisten hiekkikselle saakka ja siitä marssivauhtia takaisin kotilaituriin, Ramstedtille omaan laariin #19.
Kiinni Lauttaranta 2010, konestop 2015.
Koko matkan ja ajan satanut vettä, kapu oli aika märkänä päivän päätteeksi. Ei ollut vielä upouusi Muston sadetakki päällä, ettei likastu. Kännykkäkamerallakaan ei saanut kuvia, kun satoi. Navionicsin eli kännykkäplotterin mukaan huippunopeus peräti 7,4 solmua.
30.5. Philomenan 10v. syntymäpäivät eli 10 vuotta meidän varustamossa = Philomena Rederiet.
Satamassa Lauttaranta
2,8 mpk; kone 1:20
loki 356,8
kone 212
2017
2,8 mpk
kone 1:20
Satelee, +10, 1009 hPa
Työlista:
- pilssipumppu kiinni
- vessan putket, pumppu ja venttiili
- kattolampun lasi
- varapinna
- akkulaatikko ja akut
- GPS-pisteet ja GPS-lokin tarkastus & siivous
- uusi sinkki
- maston nimilappu
- Tridatan kalibrointi
- uimaportaan tulppa
- barometrin kalibrointi
- maston pesu ja tarkastus
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti