Saa nähdä, pääseekö Krampissa Mammanrantaan (ja pois, vesi tosi matalalla). Muutaman edestakaisen ramppaamisen jälkeen -vihannekset ja airot- puolilta päivin liikkeelle. Koneella ASS:lle, purjeet ylös ja ensin vaihtelevassa tuulessa, välillä hiljaa lipuen Airistolle. Puolimatkan tutkamerkillä syöty sushi-eväät, vähän senjälkeen tuuli kääntyi välillä moinaten. Lähtiessä tuuli kaakosta, kääntyi etelään (Rajakarin mielestä itään, siitä etelään).
Orhi kierrettiin takakautta, kalliossa näytti olevan kiinnitysrengas ja linjataulut eli heijastinkepit. Loppumatka hiljaista lipumista, Mammanrannan puolella purjeet alas, konekäymään ja kokeilemaan, mahtuuko köli laituriin asti. Kapun suureksi hämmästykseksi laiturin kumpaankin päähän pääsi, tosin kaiku näytti 1,5 m ja köli kävi pohjassa. Rantautumis-limsat, sen jälkeen pujottautuminen märkäpukuun (vähän jäi vetoketju selässä auki) ja mereen. Rannassa joku tiesi kertoa, että vesi on 16 ℃ eikä se pahalta tuntunutkaan. Putsattu vesilinjaa ja lokin anturi. Vähän märkäpuku kellutti, mutta loki saatiin pyörimään. Toimitettu airot, ihmetelty laskuvettä - vesi tosi matalalla.
Laiturissa Kramppi, Mammanranta15,4 mpk, kone 52'
314,8 mpk
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti