Odotettavissa olevan saderintaman tieltä piti lähteä pois Havsviddenistä ja tietty varauskin umpeutui. Aamulla oli vielä aurinkoista ja lämmintä eikä tuullut pahemmin. Istuskelun vastapainoksi kapu teki pienen kalliohyppelyn ja kuvaili kännykällä vielä satamaa kalliolta.
Kun aamupalakin oli syöty - ennen hyppelyä toki - pistettiin paatti meriklaariin ja irti 'lyhyelle' legille Kastelholmiin. Jostain kapu oli saanut päähänsä, että Kastelholmiin on matkaa vain noin 13 mpk. Joo, niin onkin - linnuntietä 12,6 mpk/157°. Merta pitkin matkaa kertyi sitten vähän enemmän, 31,7 mpk reititettynä ja 34,7 mpk ajettuna. Kapulla oli moottorilla-ajo - fiilis, tuulikin oli vastainen, joten sitä pärinää saatiin sitten koko 6½ tunnin edestä.
Lähtiessä vilkaistiin 'oikotie' Ryssön ympäri, joka ei oikaise, mutta on suojaisempi. Karvikenistä lähtiessä oikaisee ja on käytettykin. Bockholmin oikoreisttiä ei tällä kertaa käytetty, selkeä ränni sieltä kyllä johtaa ja oikaisee pari mailia. Hiukan mutkassa silti oikaistiin, Tistronören. Autoreititys tarjosi myös oikopolkua Tingön itäpuolelta, ei kuitenkaan tullut kokeiltua. Jossain Hamnsundin jälkeen alkoi rpm näyttää nollaa, hihna varmaan poikki. Kastelholmin laiturin nokkaan kone sammui starttamatta, paaluja pitkin laituriin.
Satamassa Kastelholm
Havsvidden-Kastelholm
33,1 mpk / 6:30 koneella
Trip 130,9 mpk
Loki: 3913,5 kone 765
2024
197,9 mpk / 27:07 kone
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti