Vihdoin ja viimein päästy tähänkin hommaan käsiksi. Pitkään on tätäkin taas lykätty. Suoraan töistä kotiin, öljyt lämpiämään ja sisätilalämppäri konetta lämmittämään. Kone ei startannut ekalla, mutta hanaa antamalla kyllä lähti käymään. Kone start 1725, stop 1750. Ajettu öljyt lämpimäksi vaihtelevalla kierrosluvulla 650-1250. Sen verran oli kylmä sää ja kone, ettei pahemmin imenyt jäähdytysvettä filtterin kautta ja välillä ajettiinkin glykolilla. Öljy saatiin kuitenkin lämmitettyä 62 asteiseksi ja sen jälkeen piti avata pohjaproppu ja valuttaa öljyt mehupurkkiin. Kiintolenkki 17 oli kuitenkin eteisen kaapissa, joten eikun hakemaan, sitten aukenikin jo hyvin. Ensin ei meinannut valua ja sitten kun lähti valumaan, tuli mehupurkki niin täyteen, ettei mahtunut läikkymättä enää pois koneen alta. Ei edes ahterin puolelta, jossa kaatui ja öljy valui pilssiin. Lopulta piti pumpata akkupumpulla pilssi ja (mehu)kaukalo tyhjiksi ja loput rätillä pilssin pohjalta. Jossain vaiheessa välähti, että filtterikin kans tarttis vaihtaa - joo ei oo laatikossa kellarissa. (Olikin toisessa laatikossa, konetark. huom). Sitä ei sitten vaihdetakaan tänään, vaan myöhemmin (dejavu!). Öljypohjan propun prikka putosi pilssiin, viälä ei oo löytynyt.
Ensin kaadettu pari desiä öljyä sumppuun ja, pyöräytetty konetta pari kierrosta ja valutettu öljyt ulos. Sen jälkeen lisätty 1,1 ltr uutta Total 5W-40 öljyä, ohjekirjaan merkitty 1,5 ltr, joten loput filtterin kanssa, öljypurkki tuli tyjhäksi. Lopuksi vielä sen verran kone käymään, että sai glykolit koneeseen ja melkein koko 3 ltr kanisterin kone lopulta nielikin. Olipa taas sotkuista hommaa - teltassa onneksi kuivaa.
Telakointityölistalla seitsämän kohtaa tällä hetkellä.
Telakalla Lauttaranta
loki 14005,3
konetunnit 144
2015:
334,5 mpk
kone 55:53
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti