Uusi yritys klo 9 kohti Högsåraa jaÖrötä. Svinö putosi eilisen kovan tuulen takia pois matkasta. Aamulla tuuli jo selvästi moinannut, edelleen epävakaista eli sadekuuroja tiedossa. Purjeiden noston jälkeen ensimmäinen sadekuuro vaaniikin jo Rymättylän takana, näyttää ensin menevän ohi, mutta tuleekin kohti ja väistöyritys Satavan puolelta Airistoa suuntaakin Kuuvan-Lapilan puolelle. Rajakari on tässä vaiheessa jo kadonut sateeseen. No ei ole kuvia, kuka siinä mitään kuvia ehti ottaa. Väistö ei ihan onnistu, vaan Kuuvan kulmilla vettä sataa niin, että meri kiehuu ja venekin vetää jonkin sortin broutsin sateen tuomassa sadepuuskassa, kun ei kerran ukkostanut. Tai en kuullut ainakaan. 10' kuluttua tilanne ohi ja näkyvyys palautunut. Sateen jälkeen tuulikin moinasi, reivi purettiin ja parin vendan jälkeen tuuli taas nousee. Parin vendan jälkeen päästään myös avoimempaan tuulikulmaan ja Airismaalta yhdellä halssilla Persholmin ränniin ja purjeet alas. Rännin läpi koneella, samalla eväs ja kaljatauko. Rännistä ulos Svinön kulmilta, Svinön suojissa purjeet ylös. Svinöstä pientä kryssiä Gullkronan kulmille ja oikaisten Stålören ja Lilla Klobbskärin välistä Gullkrona-Högsåra -väylälle. Tuuli muuttuu myötäiseksi, platlensiin, mikä taas ei sovi ST-fokalle, joka hakkaa sekavassa aallokossa puolelta toiselle kiskossaan. Aika rasittavaa ja hermoille käypää purjehdusta, mut tän on pakko olla kivaa, kun tätä viittii tehä. Perillä Kejsarhamnin satamassa puoli kuudelta, satamassa hyvin tilaa.
Lauttaranta-Kejsarhamn
39,9 mpk, 59'+1:25+35' = 2:59 kone
Loki-2086,9
Kone-471
2020
126,5 mpk
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti