2.10. Kippari ja försti hakivat toisen muuttoerän veneeltä varastolle, purjeet ym. Wallasta koekäytettiin ja hyvin kävi ja lämmitti, konetta käytettiin puolen tunnin verran ja lähtiessä jätimme jälkeemme lämpimän veneen. Vähän sama juttu kuin keväällä, syksyllä ja talvella Krampissa; juuri kun alkaa olla lämmintä, pitää pistää kamat kasaan ja palata takaisin sivistyksen pariin.
9.10. Capitano omin nokin ja luvin veneellä, tällä kertaa fillarilla, mikä mahdollisti matkalla oluet mennen tullen. Puomi otettu irti, valmista maston laskuun. Wallas toimi edelleen ok ja lämmitti mukavasti, rommi sisäpuolelta.
11.10. Maston lasku, apuna Marko ja Kuisma Merikoululta.
13.10. Kapu veneellä telakointivalmisteluissa, WC:n tyhjennys, PA-säiliön täyttö (33,52 l/42,57 €), Wallaksen koeajo ja taas toimi. Etsitty öljypumppua kotoa ja varastolta.
14.10. mennessä ölypumppukin oli löytynyt ja aina yhtä epätoivoinen ja sotkuinen öljybvaihto saatiin miten kuten suoritettua. Kahdesta pumpusta toinen ei ime ollenkaan ja toinen levittää öljyt ympäriinsä pilssiin ja turkille. Itkua ja kiroilua, minkä päätteeksi kippari miettii vakavasti veneen myymistä.
Satamassa Ruissalo,
Loki 12789,2
2010: 709,21
Konetunnit: 2 h 15'
+ 2, koleaa ja sateista
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti