Vene nostettiin vesiltä 15.10. Lasurin toimiessa tuttuun tapaan piällysmiehenä valvomassa. Rantsussa 1/2 h ennen h-hetkeä, saman tien kraanan alle ja vene ilmaan. Kippari pesi omakätisesti veneen pohjan, niin kuin aina ennenkin, vaikka hanskat ja haalari unohtuivat ylös veneeseen, joka siis roikkuin liinojen varassa. Tai olishan sinne voinut kiivetä ne hakemaankin ... Nannakin oli tällä kertaa mukana, ensin autossa, sitten veneessä ja lopuksi maassa ja puri taas vaihteeksi fleksinsä poikki. Vaijerikö pitää ensi kerran ostaa vai mikä auttaisi.
18.10. Kapu veneellä, kannen pesu ja patjat autoon ja siitä varastoon. Autollinen irtotavaraa rahdattu veneeltä kotio. Maasähkö kytketty akkujen lataamista varten, pilssit tyhjennetty, konehuoneen pilssissä ikävän paljon öljynvaihdossa yli valunutta öljyä. Kun sai veden pois pumpattua jäi jäljelle vielä pilssin kiertävä öljyreuna ja rättiurakka, ihanaa. Juomavesikanisterit lenssattu yli laidan, vesi tankki jo aiemmin, perjantaina. Loput tavarat otettu mukaan 19.10., jäi enää köydet ja pesuaineet. Vene imuroitava vielä sisältä ja kyljetkin voisi pestä ja vahata kiillottamatta. Koneen remmit ja impelleri vaihdettava.
Telakoituna Ruissalo,
Loki 12789,2
2010: 709,21
Konetunnit 10'
15.10. + 4,5, aurinkoista, poutaa
19.10. +8, päivällä vesisade, illemmalla pilvipouta
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti