Otsikko tarkoittaa oikeasti lähinnä vanttien kiristämistä ja skuuttien ja muiden narujen paikalleen laittamista. Retari oli Jyllissä käymässä ja kapulle jäi koko päivä aikaa puuhailla ja askarrella veneellä. Masto oli ensin väärään suuntaan kaarella eli keulaan päin, mutta oikeni, kunhan kiristi alavantit oikeassa järjestyksessä. Koko ajan koeajettu jääkaappia taustalla samalla ja aika hyvin se Finkit kylmensikin. Puomi laitettu paikalleen, samoin skuutit ja barduunat sekä kiki ja puomiliikki. Puomiliikin vaihto jäi ensi talveen, kun ei aikaansaavuus riittänyt poraamaan puomihelaa auki, niin että olisi päässyt vaihtamaan köyden. Reivien köydet selvitettiin, mutta lopullisesti reiviköydet laitetaan paikalleen vasta kun isopurjekin on paikallaan. Luonnollisestikin.
Webaston asennusta vietiin sen verran eteenpäin, että saatiin teline paikalleen peräruumaan ja lämmitinlaite koeasennettiin paikalleen. Asennus loppui kuitenkin siihen, että pakoputki oli liian lyhyt ja PA-tankkiin eli manusluukkuun ei ollut sopivaa poraa eli 25 mm. Niillä jatketaan huomenna tai joskus.
Ajettu konetta puoli tuntia akkujen lataamiseksi.
Satamassa Hirvensalo,
Loki 13224,8
kone 30' / 21 h
2014: 9,45 mpk/3:25
+15, pilvipoutaa
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti