Tänä vuonna vaihteeksi normaaliin aikaan vene veteen, jo toukokuun puolella. Aamupäivällä vietiin vanha starttiakku Akku-pojille kierrätykseen ja etsittiin Waecon vene-pölynimuriin uutta akkua. Ei löytynyt, eikä AR-Systemsistäkään tai Valinta-Akusta Iso-Heikkilästä. Webasto oli saapunut AD-Autosähköön, se noudettiin ja AR-Systemsistä saatiin uusi haihdutin vanhan tilalle, josta karkasi kylmäaineet asennuksessa. Meni siis takuuseen tai muutenvaan, mikä onni - tai muuten vaan hyvää palvelua.
Ennen laskua lastattiin veneeseen vielä ankkurit, työkalut ja asennettavat laitteet ja osat. Lisäksi yhdet pellarit, pelastusrengas ja fendarit. Nostoauto oli kolmelta paikalla ja kymmentä vailla neljältä vene oli vedessä ja kiinnitettynä kaijaan. Ensiksi normaali vuototarkastus, ei mitään pilssissä tai konehuoneen puolella. 16.10 kone start, voi tätä onnen huumaa. Kone kävi ja käynnistyi hyvin. Ensin näytti siltä, että jäähdytysvettä virtaa vähänlaisesti, mutta kaasua lisäämällä sekin meni ohi. Annettu ensin koneen käydä vartin verran lämpimäksi. Sitten köydet irti ja varovasti liikkeelle. Koeajo ajettu Hirvensalon sillan alta pitkin Pitkäsalmea aina Mallaspussin taakse lillumaan - kun kerrankin ilman mastoa pääsee. Testattu samalla kaikua, ei antanut lukemia, mutta johtoa kääntelemällä toimi silloin tällöin.
Takaisin satamassa Ramstedtilla vähän viiden jälkeen, ensin kynnetty savea kölillä oikaisuyrityksen seurauksena Ramstedtin edessä. Vene ympäri ja takaisin kohti syvempiä vesiä. Uudella yrityksellä keppien välistä omalle paikalle A19. Taas köli kiinni pohjassa, joten köydetkin oli aika helppo laittaa paikalleen yksinkin, kun ei tuuli pahemmin vienyt venettä.
Illalla sitlåådassa ensiolusilla, kylläpä olikin sitten hyvää. Veneessä sisällä täysi kaaos, työkalut, jääkaapin ja lämmittimen osia levällään ja muutakin kamaa.
Satamassa Hirvensalo, Ramstedt
3,57 mpk
koneella 1:35
Loki 13219,2
kone 19 h
2014: 3,57 mpk/1:35
+24-28, hyvin aurinkoist, aika kova helle, merellä viileämpää
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti