Kone start 15.05, lähtö maston nostoon Ruissaloon Pursikselle. Anselmi kapuna, Ville ja Toni miehistönä. Ihan esiksi jääty saveen kiinni omassa tolppavälissä ja toisen kerran laiturin päässä. Toisaalta viikolla altaan tyvessä FE 83 oli kylkiparkissa, mitenköhän syvää siellä lienee (JK, kesäkuussa myös Targa 96). Googlettamalla selvisi, että FE:n syväys on 1,4 m eli juuri kriittiset 10 cm vähemmäm, sanoisin. Muuten matka tapahtumaton, koneella mennä puksuteltiin. Satamassa tuli Estraden vastaan. Perillä Ruissalossa viittä vailla neljä, matka-aika 40' kuutta solmua ja 2200 rpm.
Ennen varsinaista maston nostoa piti ensin tunkea tuulianturin johto mastouraan eli kiilata vaahtomuovipalasilla. Sen jälkeen maston varustelu eli vantit paikoilleen ja masto pystyyn. Ville toimi mastoapinana ja kävi selvittämässä sekaantuneet vantit ja nostimet ja asensi Windexin ja tuulianturin maston toppiin. Valmista oli noin kuudelta ja asiaan kuuluvien masto-oluiden jälkeen takaisin kotisatamaan Hirvensaloon. Savipankkien kierto onnistui nyt vähän paremmin, mutta ei vielä kokonaan.
Aamulla kapu ja Retari kävivät varustelukierroksella ja kassiin jäi mm uusi raketti ja soihtu sekä pulttia ja mutteriä Webaston asentamiseen. Veneastiat jäivät vielä hankkimatta, kon ei Retari osannut päättää, millaiset ostetaan. Vanhat Navigare Vivere Est - astiat korvattaneen melamiinisillä uusilla veneastioilla - voi tätä valinnan vaikeutta, pohti Retari runsauden pulassaan.
Satamassa Hirvensalo
Hsalo-Rsalo-Hsalo
5,6/1:30 - 2,79 mpk/50' suuntaansa ja takaisin 40'
Loki 13224,8
kone 20 h
2014: 9,45 mpk/2:55
+13, pilvipoutaa, aika tyyntä.
1010 hPa
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti