Viiden pintaan veneelle, ensin pientä paikkojen järjestelyä ennen katsastusta, kuten verhojen virkaa toimittavat rätit pois ikkunoista. Raketit ja muuta katsastusrekvisiittaa tuotu samalla veneelle. Kone käymään 17.25 ja irti laiturista 17.40 sen jälkeen, kun piti hetki viritellä läppäri plotterin toimintaa. Kuten maissakin, tietokoneella ei tehdä mitään hetkessä, veneessäkään. Läppäri saatiin kuitenkin näyttämään paikkaa ja piirtämään vanavesiviivaakin, mutta talletus epäonnistui, kunpa muistaisin, miten se tehtiinkään.
Ruissalossa perillä TPS:n polttoaineaseman laiturissa 18.25, Sandelinin Kallen Caloccin perään, kone stop 18.30. Katsastusaika oli 19.00 ja puoli tuntia kulutettiin maissa hengaillen ja Pyytinkarin kisohin osallitujien kanssa jutellen. Samaan aikaan katsastuksen kanssa oli Pyytinkarin kilpailujen kipparikokous, johon ei osallistuttu eikä kisaankaan.
Katsastus "läpi" ja nopea suoritus, vain noin 15' juttelutuokio katsastajan kanssa, valot ja raketit vilkaistiin. Takaisin Hirvensaloon lähdettiin 19.30, perillä 20.20 ja kone stopattiin 20.25. Takaisin tullessa kierrettiin Pikku-Pukki, ettei jäätäisi kotimatkalla Viking Gracen jalkoihin, väylällä eikä satamassa.
Pohjakosketukset vain tolppien välissä mennen tullen, siinä lienee jokin savipaakku keskellä. Koneella on vielä ainakin läpi päässyt.
Hirvensalo-Ruissalo
2,81 mpk/koneella 1 h 5'
Ruissalo-Hirvensalo
2,89/55'
Satamassa Hirvensalo,
5,70 mpk
koneella 2 h
Loki 13230,3
kone 23 h
2014: 14,88 mpk/5:45
+17, aurinkoista
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti