torstai 20. marraskuuta 2014

Öljynvaihto, part one

Taas näitä moniosaisia tarinoita. No can do. Öljynvaihto alkoi sillä, että vaihtoöljyt laitettiin lämpimään veteen likoamaan (max +55 dec C) öljyn notkistamiseksi. Sen jälkeen jatkettiin veneessä sähkölämppärillä eli sisätilalämmittimellä maasähköllä. Koska lämmitin toimii veneessäkin hyvin lämmittäen, ei voida puhua auton sisätilalämppäristä. Hyvin notkistui, kun laittoi ihan puhaltimen eteen. Moottorilla ajettu 15', vaihdettavan öljyn lämmitys +12 -> + 60 asteeseen. Vanhat öljyt imetty sähköpumpulla koneesta ja loput valutettu propusta pilssiin ja mehupurkkiin. Mehupurkki toki modattu sopivasti öljynkeräysastiaksi. Kaadettu tilalle 1,1 ltr uutta öljyä, Elffiä ja Totalia, 5W-40, jos en väärin muista. Sitten tulikin öljynvaihtoon stoppi, kun ei löytynyt mistään filtterin irroituskahvaa. Etsiskelty ympäriinsä autotallista sun muualta, lopetettu hämärän laskeutuessa.

Telakalla Hirvensalo
Loki 13726,5
kone 93 h
2014:
542,1 mpk
81:20  
+1,9 pilvistä ja harmaata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti