Aamulla taas ajoissa liikkeelle, puolilta päivin alkoi olla jo parisenkymmnetä mailia plakkarissa (huomaa, että ipanaario on maissa). Kelin ollessa kevyempää ajellaan pitkät pätkät koneella ja kierretään Ahvenanmaan luoteiskärkikin konevoimalla.N Baröstä otetaan kurssi luoteeseen ja oikaistaan vanhaa oikoväylää Simskälän pohjoispuolelta, reittipisteet on saatu Vene-lehdestä. Saggön jälkeen alkaa tulla sumua ja kolmen metrin aallokkoa, mikä saa förstin ruokkimaan kaloja (=eka oksennus). Förstille annetaan uudeksi lempinimeksi avomeri-Annukka, ensimmäisenä koko venekunnassa. Aallokon huomioiden ei ehkä olisi kannattanut käydä sisällä veneessä eikä keskittyä syöttämään Gepsiin pisteitä, mutta kuka sen sitten olisi tehnyt, kun kippari oli pinnassa. Toinenkin purjevene katosi sumuun samalla suunnalla, mutta suuntasivat avomerelle päin.
Kongon pohjoiskärjen kierron jälkeen päästään sisäväylälle ja menokin rauhoittuu. Pari tuntia purjeilla ja loput taas koneella. Kippari ajaa selvästi mielellään koneella, nyt kun ei enää tarvitse touhuta sen takatuupparin kanssa niin kuin Baloossa. Vähän ennen kahdeksaa perillä, päivälle pituutta 11 tuntia.
Matkalla tuli 250 mpk täyteen, viitisentoista mailia ennen Käringsundia, Torsholman ja Skråbjörko nimisten saarten välisessä suntissa. Veneily-CD:ltä mitattuna paikassa 60 19,65 N ja 19 42,85 E.
Laiturissa Käringsund, Eckerö
Matka 52,73 mpk
Trippi 114,99 mpk
Koneella 9 h
Loki 10294,1
2007: 265,2 mpk
2007: 265,2 mpk
Koneella 40 h 55'
Sää:Pilvistä, sadetta
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti