"Vid stängstid ca. 10 min före 22" (Sulkemisaikaan silta avataan n. 10 min ennen klo 22) Muutamia kertoja olemme ehtineet niukasti viimeisellä vuorolla läpi ja kerran missanneetkin sen. Ai niin, sehän tapahtuukin vasta tulevaisuudessa.
Ensimmäinen jännä paikka oli Lemströmin kanava, päällystölle tuttu juttu, olimmehan ajaneet jo Väddön läpi. Ipanaariolle kuitenkin jotain uutta ja jännää. Kapulla ykkösolutta, Jennillä jotain muuta. Mutta, virvokkeeksi, vain virkistykseksi.
Late laittoi reippaasti Jenni II (G2) paikalleen ja melkein voimat riitti nostamiseenkin. :-) Ison skuutissa roikkumiseen voimat näyttävät riittävän hyvinkin.
Ensimmäinen välietaapi oli Bomarsundin linnake tai sen rauniot. Sekin jännä paikka. Perillä vähän yhden jälkeen. Söimme ja tutustuimme raunioihin ja historiaan.
Sehän on Matchless, tai Matles, sanoisi Lasuri |
Virallinen pusukuva Bommarissa |
Bomarsund, Åland
Matka 15,7 mpk
Trippi 316,05 mpk
Loki 10495,7
Koneella 2 h 45'
Vähän viiden jälkeen köydet irti ja kone start ja köli päivän toiselle legille kohti Kökaria ja Hellsön satamaa. Sää oli edelleen aurinkoinen ja tuuli kevyt, joten koko matka tehtiin konetta käyttäen.
Perillä Helssössä vähän ennen puolta yötä, mutta mikäs sitä on kauniissa kesäillassa purjehtia, kun on lämmintä ja valoisaa.
Kuten trippimittarikin osoittaa, 500 mpk tuli täyteen kaapelinmitan ennen satamaa.
Satamassa Hellsö, Kökar
Matka 33,4 mpk, päivämatka yhteensä 49,1 mpk (tähän mennessä pisin päivämatka)
Trippi 349,45 mpk
Koneella 6 h 20'
Loki 10529,1
2007: 500,1 mpk
2007: 500,1 mpk
Koneella 76 h 15'
Sää: Aurinkoista, tuuli 3 m/s E
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti