Aamulla tuuli kevyt, mutta vastainen, ns. vastatyyni. Niinpä päädyttiini ajelemaan koko matka Seglingeen koneella, irti puoli yksitoista ja perillä pian kolemen jälkeen. Sandön tienhaarassa tuli taas laiva eli Silja vastaan, nyt osattiin jo väistää kiltisti väylän sivuun ilman fanfaareja. Kohta perässä, Överön tienoilla, tuli myös Amorella ja taas oli pienillä ja vähän isommillakin ihmettelemistä, miten noin isolla kolossilla voi ajaa näin pienissä ränneissä. Seglingeen mennessä kokeiltiin uutta reittiä eli Överön kautta Mosshagan sijaan. Tiedä sitten, olisiko Mosshaga ollut pikkuisen suojaisampi, nyt oli Norrströmmenissä tuuli ja aallokko vastaan. Teili ylitettiin sivuvastaiseen ja keikutusta riitti puolisen tuntia ehkä. Loppumatka saatiin ajella suojassa pitkin Seglingen ja Kumlingen välistä salmea. Hiukan taas jännitti, miten on Seglingessä tilaa, toisaalta Remmarhamn ja Enklinge olivat varasatamina aivan lähellä. Satama oli kuitenkin yllättävän tyhjä ja tilaa oli yllättävän paljon. Illalla toiselle puolelle tuli moottorivene, mutta toiselle puolelle jäi tyhjä paikka. Sähköä saatiin laiturille vedetyistä kaapelikeloista ja omasta kelasta viimeiset 10 m. Illalla rannassa oli rantatori ja rantavajassa myytiin savukalaa. Torilta sai nuorison paistamaa Ålands pankakaa ja muita herkkuja, joita tietty hetki herkuteltiin. Illalla tai aamulla kapu näki huussin kulmalla tarhurin, joka luikerteli pakoon rantakivikkoon. Pikkupojilla riitti tekemistä, kun ison laiturin vieressä oli pienempi, hyvin onkimiseen ja kalastukseen sopiva ponttooni. Syötiin veneessä vaihteeksi, tosin ei rannassakaan ollut ravintolaa.
Satamassa Seglinge
18,5 mpk, koneella 3:35
Eskaaderiloki 441,9 mpk; 48:21 koneella
loki 878,6
kone 274
2017
540,8 mpk, kone 67:18
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti