Välipäivä mennyt vähän säitä pidellessä, Yöllä sateli ja aamulla tuuleskeli, päivälläkin saatu pari kuuroa. Aika pitkään nukuttikin, kapu kävi aamusaunassa ja gasti päiväsuihkussa. Kylillä käytiin apteekissa ja tsekkaamassa meininkiä kävelykadulla. Vähän hiljaista oli, eikä sitten jääty Prosecolle tai punkulle Nonna Rinallekaan. Mathisilta ostettiin maitoa (Milanon salami) ja makkaraa (iskukuumennettua kevytmaitoa). No nyt taisi mennä maito ja makkara sekaisin. Kapu käväisi Nauticalissa Irish Coffeella (säähän sopiva juoma) kotimatkalla ja hämmensi henkilökuntaa suomenkielisillä jutuilla. Eskaaderin kipparikokous 1800 rannassa, aika koleassa säässä sitä värjöiteltiin pressukatoksen alla. Lähtöajaksi sovittiin klo 1000, joten aamiaisen kanssa ei sitten hötkyillä. Aikaista lähtöä silmällä pitäen kapu tarkasti koneen: VÖ max +7, jäähdytysneste 83, max -3 (ok), vaihdeöljy max +3, hylsäöljy ~max ja peilasi vedeneroittimen, kunnossa sekin. Tässä kohtaa käytettiin oikeasti peiliä ja tarkastettiin, näkyykö vedenerottimessa vesirajaa. Konepilssissä oli vähän vettä, sadevettä lienee, sekin pitäisi pumpata vielä ja viedä maihin ja sitten konehuoneluukku ruuveilla kiinni.
Illalla mennään gastin kanssa ÅSS:n ravintolaan illalliselle, hyvää ja oikeaa ruokaa tiedossa siis.
Blidön sijasta ensimmäinen kohde Ruotsin puolella onkin Furusund. Blidön laiturissakaan ei ole talvikunnossapitoa, koska on remontissa. Eskaaderivitsi, heko heko.
Satamassa Maarianhamina
Eskaaderiloki 88,6 mpk; 14:44 koneella
loki 558,5
kone 242
2017
208,7 mpk
kone 34:30
Tuuli NW(330)7-9 -> 11-13, pilvistä, sadekuuroja, +10-12, 994-1008 hPa. Mittaukset välillä 0600-1800, Nyhamn.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti